Reisadvies op maat
Bel ons of kom langs, maak een afspraak
Vraag vrijblijvend een offerte aan
ANVR, SGR en het Calamiteitenfonds
snorkelen bij Bali met kinderen
Chantal en dochter

Snorkelen bij Bali

Chantal Heere Algemeen 2-11-2017

Snorkelen bij Bali is fantastisch! Met onze kinderen maakten we een prachtige rondreis op Bali en gingen snorkelen bij het eiland Menjangan dat net voor de kust van Pemuteran ligt!

Snorkelen bij Menjangan eiland Bali

Via het hotel op Bali hebben we een boot gehuurd om zo voor de kust van Menjangan eiland de onderwaterwereld te kunnen bekijken. Ook zijn er snorkels en duikbrillen te huur in allerlei soorten en maten. Vergeet niet om voor kinderen waterschoenen mee te nemen. ’s Morgens om een uur of 9 stapten we aan boord, de wind door onze haren want het bootje ging met een flink tempo over het water. In de verte zagen we Menjangan al liggen. We zijn het water ingesprongen en snorkelden zo met de stroming mee vlak langs de kust.. Aangezien onze jongste nog geen zwemdiploma had, hebben we hem zijn zwemvleugels omgedaan en zo dobberde hij naast ons rond.

Vanaf de kant is het meteen al één zeetuin onderwater. Als je iets verder zwemt dan zie je het rif. De vissen worden duidelijk groter. Wat een enthousiasme van de kinderen als ze het leven onder water zo voor het eerst zien! Onze zoon (6) wist niet waar hij kijken moest zoveel gekleurde vissen zwommen er onder hem door. Mam .. kijk … mam … kijk … Hij wilde eigenlijk bij elke vis wel vertellen welke kleur hij nu weer ontdekt had. Aangekomen bij het kleine strandje genoten we van een lekkere lunch die we vanuit het hotel meegenomen hadden. Met je handen eten; rijst, wat groenten met kip, wat drinken erbij. Heerlijk zo picknicken aan zee op Bali! Na de middag bracht de boot ons weer terug naar het hotel.

Schildpaddenopvang op Bali

Als u in het Adi Assri hotel op Bali slaapt, dan kunt u wandelen naar een schildpaddenopvang. Het is tien minuutjes lopen langs de waterlijn. Bootjes liggen hier te wachten om de volgende ochtend weer de zee op te mogen gaan om vis te vangen. Vroeger werden de schildpadeieren geraapt door de lokale bevolking en werden deze opgegeten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en daar is iets op bedacht. In de wintermaanden worden de eieren van de mooie schildpadden geraapt en op afgesloten gebied herbegraven. Zodra de diertjes uit de eieren komen, worden ze in een soort zwembad met zeewater uitgezet. Hier mogen ze 8 maanden lang genieten van lekkere visjes en groot groeien. In de zomermaanden kunt u de dieren tegen een vergoeding vrijlaten in zee. Dat is toch prachtig om samen met de kinderen te doen! Een fantastischhe ervaring tijdens uw rondreis op Bali.

Om deze website optimaal te laten functioneren gebruiken wij cookies. Voor meer informatie zie ons cookiebeleid.